Πώς ξεκίνησε τυχαία το Skateboard, επειδή οι σέρφερ στην Καλιφόρνια ένιωθαν πλήξη, όταν δεν μπορούσαν να μπουν στη θάλασσα. Πώς τα Skateboard εμφανίστηκαν στις γειτονιές της Αθήνας…

Το story

To skateboard, η γνωστή «σανίδα» με τις τέσσερις ρόδες, είναι μια οικεία εικόνα σε όλες τις πόλεις του κόσμου. Στην Αθήνα κάνουν περίτεχνα κόλπα στην πλατεία Συντάγματος, και σε άλλες γειτονιές της πόλης. Αυτό που σήμερα είναι mainstream με γενναίες χορηγίες στο εξωτερικό και επιδείξεις με τεράστιο κοινό ξεκίνησε πολύ δειλά στις καλιφορνέζικες γειτονιές τη δεκαετία του ’50….

Οι σέρφερς, το διάστημα που ο καιρός «έφτιαχνε» και τα κύματα εξαφανίζονταν ήθελαν κάτι να κρατά την αδρεναλίνη ψηλά και να μην επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες. Έτσι επινόησαν μια μικρογραφία σανίδας σερφ, της έβαλαν ροδάκια να τσουλάει και η περιπέτεια άρχισε. Όχι στους δρόμους αλλά σε αυτοσχέδιες πίστες με μεγάλες καμπύλες που θύμιζαν το σερφάρισμα στα κύματα. Αυτές οι εξέδρες έγιναν μανία για τη μικρή παρέα που το ξεκίνησε. Τα πρώτα σκέιτμπορντς ήταν κάτι ατσούμπαλα κουτιά με ρόδες, λένε οι παππούδες πλέον σέρφερς. Οι κουτρουβάλες και οι τραυματισμοί ατελείωτοι αλλά το κέφι στα ύψη….

Η μόδα

Προφανώς και θα έχεις προσέξει τη Bella Hadid, τη Gigi αλλά και την Kendall Jenner με streetwear και τα Vans sneakers τους. Ή ότι ο Karl Langerfeld βρήκε πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα το να συνεργαστεί με τη Vans και o οίκος Hermès να λανσάρει μια δική του συλλογή με skateboards. Η εμμονή της βιομηχανίας της μόδας με ό,τι έχει να κάνει με το skate δεν είναι κάτι τόσο καινούργιο. Για την ακρίβεια είναι μια σχέση ανθεκτική στον χρόνο, ξεκινώντας από το 1980.

Το skate είναι εξαιρετικά δύσκολο με συνεχόμενες προσπάθειες, σπασμένα skateboards και κόκκαλα πολλές φορές, είναι λίγο μόνο από όσα απαιτεί η «δημιουργία» ενός αυθεντικού skater.

Ωστόσο, με επαγγελματίες skaters να κλείνουν deals εκατομμύριων δολαρίων και να πρωταγωνιστούν σε καμπάνιες μόδας, σίγουρα η απορία αυτή αρχίζει να χάνει την υπόστασή της. Η βιομηχανία του skate στις ΗΠΑ αυτή τη στιγμή αξίζει σχεδόν τα πέντε δισεκατομμύρια δολάρια. Όλα αυτά τα χρήματα, συνδυασμένα με μια “youth” κουλτούρα που δεν θέλει να ησυχάσει, έχουν συμβάλει κατά πολύ στην εμμονή της μόδας με το skate.

Όλο αυτό έχει συμβάλλει στο να προσπαθήσουν οι σχεδιαστές να εντάξουν items που μέχρι πρότινος φαίνονταν να απευθύνονται σε άλλα target groups στις ήδη υπάρχουσες συλλογές και γραμμές σχεδιασμού τους. Τα baggy jeans, τα oversized t-shirts, τα Vans, τα hoodies και τα μαντίλια, είναι εδώ και απευθύνονται σε όλους. Κλασικούς fashion lovers, αλλά και λάτρεις του street culture. Το street πια έχει θέση στα fashion shows, ένα ζευγάρι Vans φοριέται και επίσημα από μια high fashion ambassador και η μόδα φαίνεται να μην έχει όρια και να μην περιορίζεται.