Σε βαθιά κρίση φαίνεται να έχει περιέλθει η Funko Pop, η εταιρεία που έγινε παγκοσμίως γνωστή για τις συλλεκτικές φιγούρες της εμπνευσμένες από χαρακτήρες ταινιών, σειρών, κόμικς και video games. Σύμφωνα με την τελευταία οικονομική της έκθεση, η εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρό κίνδυνο χρεοκοπίας μέσα στους επόμενους δώδεκα μήνες, καθώς τα χρέη της ανέρχονται πλέον στα 241 εκατομμύρια δολάρια.
Η ανακοίνωση προκάλεσε αναταραχή στους επενδυτές, καθώς η Funko Pop παραδέχθηκε ότι υπάρχει «ουσιαστική αμφιβολία» για την ικανότητά της να συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά. Στην ίδια έκθεση, η διοίκηση αποκάλυψε ότι τον περασμένο Ιούλιο η εταιρεία τροποποίησε τη δανειακή της σύμβαση με την JPMorgan Chase, προκειμένου να παρακάμψει συγκεκριμένες δεσμεύσεις και να εξασφαλίσει περισσότερο χρόνο για την αναχρηματοδότηση των υποχρεώσεών της.
Μέσα σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, η Funko Pop επιχείρησε να ανανεώσει την εικόνα της, τοποθετώντας νέο διευθύνοντα σύμβουλο τον Τζος Σίμον, πρώην στέλεχος του Netflix. Ο Σίμον, που ανέλαβε καθήκοντα τον Σεπτέμβριο, εμφανίστηκε αισιόδοξος για το μέλλον της εταιρείας, δηλώνοντας: «Είμαι μόνο 60 ημέρες στη θέση αυτή, αλλά είναι ήδη σαφές πόσο ισχυρή είναι η μάρκα Funko και πόσες ευκαιρίες ανάπτυξης υπάρχουν μπροστά μας».

Παράλληλα, τόνισε πως «το στρατηγικό πλεονέκτημα που έχει χτιστεί στα 27 χρόνια λειτουργίας της εταιρείας» αποτελεί τη βάση για μια πιθανή αναγέννηση, βασισμένη στην παγκόσμια κοινότητα των θαυμαστών και τη συνεχή άνοδο της ποπ κουλτούρας.
Ωστόσο, αναλυτές της αγοράς παραμένουν επιφυλακτικοί, εκτιμώντας ότι χωρίς ουσιαστική αναδιάρθρωση και σταθερή αύξηση των πωλήσεων, η Funko Pop θα δυσκολευτεί να αποφύγει τη χρεοκοπία — ένα σενάριο που φάνταζε αδιανόητο για μια εταιρεία που πριν λίγα χρόνια βρισκόταν στην κορυφή της συλλεκτικής βιομηχανίας.
Ωστόσο, η Funko Pop έχασε 1 εκατ. δολάρια το τελευταίο τρίμηνο, πέφτοντας από τα 8 εκατ. δολάρια κέρδους που είχε την ίδια περίοδο πέρυσι.

Το μεγαλύτερο πλήγμα ήρθε την άνοιξη, ως συνέπεια του εμπορικού πολέμου του προέδρου Τραμπ. Οι δασμοί χτύπησαν σκληρά τις πωλήσεις φθηνών παιχνιδιών που κατασκευάζονται στο εξωτερικό.







