Η Meta εδώ και λίγες μέρες έχει βάλει σε… δίλημμα όσους έχουν προφίλ σε Facebook και Instagram. Συγκεκριμένα οι χρήστες κατά την διάρκεια της σύνδεσης τους στις πλατφόρμες, έχουν λάβει ένα μήνυμα, το οποίο τους ζητά να επιλέξουν εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα εν λόγω social media με την μορφή που έχουν σήμερα, δηλαδή βλέποντας αρκετές διαφημίσεις στην αρχική τους σελίδα, ή χωρίς να γίνεται κάτι τέτοιο.

Το πρώτο σενάριο δεν θα έχει κάποια οικονομική επιβάρυνση για τους χρήστες, ωστόσο η δεύτερη επιλογή θα στοιχίζει 9,99 ευρώ για πρόσβαση από υπολογιστή και 12,99 ευρώ για χρήση από Android ή iOS.

Το Facebook από την ίδρυση του παρείχε διαφημίσεις προϊόντων και υπηρεσιών, με το instagram να μην έχει αυτή την δυνατότητα, ωστόσο με την αγορά του από τον Μαρκ Ζούκεμπεργκ τα δεδομένα άλλαξαν.

Photo illustration Meta logo and Facebook – Instagram seen displayed on a smartphone In Brussels – Belgium on 08 October 2022. (Photo Illustration by Jonathan Raa/NurPhoto via Getty Images)

Και αυτό διότι η εν λόγω λειτουργία αποσκοπούσε στην συγκέντρωση προσωπικών δεδομένων από τον εκάστοτε χρήστη, με σκοπό να του παρέχει διαφημίσεις, αναρτήσεις και γενικότερα πράγματα της αρεσκείας και τους ενδιαφέροντος του.

Ωστόσο η μέθοδος αυτή κρίθηκε παραμονή από την Επιτροπή Προστασίας Δεδομένων της Ιρλανδίας (ευρωπαϊκή έδρα της Meta), αφού όπως ισχυρίστηκε οι όροι χρήσης που αποδέχεται όποιος έχει προφίλ σε Facebook-Instagram δεν καλύπτουν νομικά την Meta, για να έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί δεδομένα για διαφημίσεις.

Κάπως έτσι η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις στοχευμένες διαφημίσεις σε Facebook και Instagram χωρίς ρητή συγκατάθεση του χρήστη.

Από την μερά της η Meta, θέλησε να βγάλει κέρδος από την συγκεκριμένη απόφαση, βάζοντας τον κόσμο να επιλέξει ποια μέθοδο προτιμά, για να χρησιμοποιεί τα προσωπικά του social media.

Με αυτό τον τρόπο οι χρήστες θα μπορούν είτε να έχουν δωρεάν Facebook – Instagram, έχοντας δώσει παράλληλα την άδεια στην εταιρία να χρησιμοποιεί τα προσωπικά του δεδομένα, είτε να πληρώσουν ένα χρηματικό ποσό, για να μην τους εμφανίζονται στενευμένες διαφημίσεις και να «βομβαρδίζονται» από πληροφορίες.

Ωστόσο και στις δυο περιπτώσεις η Meta και κατ επέκταση ο Μαρκ Ζούκενρμπεγκ θα βγει κερδισμένος, καθώς είτε θα συνεχίσει να προβάλει διαφημίσεις και να συλλέγει προσωπικά δεδομένα από τους χρήστες, είτε θα δει την Meta να βγάζει περισσότερα κέρδη.