Τα αποκαλυπτήρια για το σήμα στο Μετρό Θεσσαλονίκης δεν είχαν θετικό πρόσιμο.

Ο Χρήστος Σταϊκούρας και ο Νίκος Ταχιάος σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας, έκαναν γνωστό το σήμα, το οποίο στοίχησε 30.000 ευρώ!

Η απευθείας ανάθεση για το σήμα είχε γεμίσει με καχυποψίες τον κόσμο, ο οποίος στο αντίκρισμα της νέας ταμπέλας, έμεινε άφωνος.

Η απλότητα, σε συνδυασμό με το κόστος, είχαν ως αποτέλεσμα να γίνει… πάρτι στα social media και κυρίως στο twitter, με τις αντιδράσεις να είναι τεράστιες.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Υπουργού Μεταφορών, η έμπνευση προήλθε από το Βυζάντιο, με σκοπό το λογότυπο να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που προσδοκεί το Μετρό Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις 30 του Νοέμβρη, με την 2η μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας να αποκτά μετά από χρόνια Μετρό.

Αξίζει να σημειωθεί πως με την κατασκευή του συγκεκριμένου Μέσου μεταφοράς, η τιμή στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ θα μειωθεί, με το κόμιστρο να είναι πλέον 0,60 λεπτά του ευρώ! Παρόμοιο κόστος θα έχει και το εισιτήριο για το Μετρό, το οποίο αναμένεται σύμφωνα με τις εκτιμήσεις να βοηθήσει αρκετά τις μετακινήσεις στους κάτοικους της συμπρωτέουσας.

Παρόλα αυτά στο twitter γίνεται πανικός, αφού οι χρήστες δεν είδαν με καλό μάτι τα λεφτά που δαπανήθηκαν και το λογότυπο που επιλέχθηκε, με αποτέλεσμα τις τελευταίες ώρες το hastag Μετρό να είναι το πιο viral στην Ελλάδα.

Σε όλο αυτό τον σάλο που έχει προκληθεί, απάντηση η εταιρεία που προχώρησε στην απευθείας ανάθεση του έργου, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.

Συγκεκριμένα στα λεγόμενα της η εταιρεία αναφέρθηκε στους δύο διαγωνισμούς που ακυρώθηκαν, όπως και η απευθείας ανάθεσης τους έργου στην MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE.

Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά:

Η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επικείμενης θέσης σε λειτουργία, στις 28/02/24 προχώρησε σε διενέργεια διαγωνισμού, με ανοικτή διαδικασία, για τη «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ», που είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος (λογότυπο), το οποίο θα αποτελούσε το διακριτικό σήμα του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Ο Διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας δεκατεσσάρων χιλιάδων ευρώ (14.000,00 €), χωρίς Φ.Π.Α.

Κατά τη διαδικασία του Διαγωνισμού, η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Για το λόγο αυτό προχώρησε στη ματαίωση του Διαγωνισμού.

Στις 25/06/24 δημοπράτησε Διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000,00€), χωρίς ΦΠΑ, λόγω της αλλαγής του αντικειμένου. Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ (8) προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο Διαγωνισμός ματαιώθηκε.

Για την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος, λόγω της λειτουργίας του Μετρό στις 30/11/24, και προκειμένου η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη οπτική ταυτότητα του έργου προέβη στη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 30.000,00€, δηλαδή εντός του ορίου της απευθείας ανάθεσης.

Το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης ήταν όμοιο με του προηγούμενου Διαγωνισμού, δηλαδή περιελάμβανε τον σχεδιασμό λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και τη δημιουργία σήμανσης των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, στοιχεία τα οποία αποτελούν την οπτική ταυτότητα του έργου

Συγκεκριμένα, ο Ανάδοχος θα εκπονούσε:

α. Τη Μεθοδολογική προσέγγιση υλοποίησης του αντικειμένου της Σύμβασης

β. Το Λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη Σήμανση των σταθμών για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά

Τέλος, οι 13 σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης που θα τεθούν αρχικά σε λειτουργία, είναι οι:

ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ/ΕΚΘΕΣΗ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ 25Ης ΜΑΡΤΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.

Τα χαρακτηριστικά του βασικού δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης:

13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα
9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς
18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό συστήματα αυτόματων θυρών επί των των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού
Αμαξοστάσιο έκτασης 50.000 τμ στην περιοχή της Πυλαία
Μεταφορική ικανότητα σχεδιασμού: 18.000 επιβάτες/ώρα/κατεύθυνση
Σύστημα φιλικό προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες
Σταθμοί με κεντρική αποβάθρα μήκους 60μ., εξοπλισμένοι με Θύρες επί των Αποβαθρών
Ασύρματη Σηματοδότηση CBTC, επίπεδο αυτοματισμού GOA 4, επίπεδο ασφαλείας SIL4
Σύστημα ισχύος έλξης 750 V DC με ηλεκτροφόρο ράβδο
Σύστημα αερισμού σηράγγων με δύο φρέατα αερισμού ανά σταθμό και 2 ανεμιστήρες σηράγγων ανά φρέαρ.

Η εμπορική ταχύτητα συρμού θα είναι στα 30 χλμ./ώρα, με τη μέγιστη ταχύτητα να ορίζεται στα 80 χλμ./ώρα.

Το κόστος του εισιτηρίου του Μετρό Θεσσαλονίκης, θα είναι στα 0,60 ευρώ για ένα εξάμηνο και η τιμή της δέσμης 10+1 βασικών εισιτηρίων στα 5,80 ευρώ

About Author /

Journalist - News Director

Leave a Comment

Your email address will not be published.