Σύκο! Το Φάρμακο Σου!!

H ομορφία ενός αφράτου και ώριμου σύκου είναι σήμα κατατεθέν για το τέλος του καλοκαιριού. Στον αρχαίο ελληνικό κόσμο το σύκο ονομάστηκε η «τροφή των πρωταθλητών» και όχι άδικα! Το σύκο δεν είναι μόνο θρεπτικό, αλλά έχει ιδιαίτερο συμβολισμό. Συμβολίζει τη γονιμότητα, την ευημερία, την ενότητα και την γνώση.

Ο Ιππποκράτης παρομοιάζει τα σύκα με φυσικά φάρμακα, ενώ ο Αριστοτέλης τα ονομάζει αλεξιφάρμακα αφού υποστηρίζει ότι προστατεύουν απο κάθε ολέθριο δηλητήριο.  Οι αρχαίοι Ελλήνες πρόσφεραν σύκα στην αρχή και στο τέλος των γευμάτων τους και έλεγαν οτι τα σύκα αγκαλιάζουν τα φαγητά και εξουδετερώνουν τις βλαβερές παρενέργειες.

Τα φρέσκα σύκα έχουν χαμηλή θερμιδική αξία, τα 100γρ. έχουν 79 θερμίδες, ενώ τα αποξηραμένα έχουν 249. Περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνεςβιταμίνες και αντιοξειδωτικά που συμβάλλουν στην καλύτερη υγεία και ευεξία του οργανισμού.

Σε όποια μορφή και αν καταναλωθούν (φρέσκα ή αποξηραμένα) περιέχουν υψηλά επίπεδα βιταμίνης Β, η οποία συμβάλλει στην καλή λειτουργία του μεταβολισμού. Ιδιαίτερα τα μαύρα σύκα, τα οποία είναι πιο γλυκά, είναι πλούσια σε πολυφαινολικά αντιοξειδωτικά.

Τα σύκα είναι πλούσια σε βιταμίνες οι οποίες βοηθούν στην άμυνα του οργανισμού και στην καταπολέμηση αρκετών ασθενειών. Διαθέτουν αφθονία αντιοξειδωτικών βιταμινών όπως η βιταμίνη Α,Ε και Κ συμβάλλοντας στον περιορισμό των ελεύθερων ριζών με αποτέλεσμα να προστατεύουν τον οργανισμό απο διάφορες μορφές καρκίνου, διαβήτη, εκφυλιστικών ασθενειών και λοιμώξεων.

Επίσης, η υψηλή περιεκτικότητα τους σε κάλιο και μαγνήσιο συμβάλλει στην διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε φυσιολογικά και υγιή επίπεδα, με αποτέλεσμα την αποφυγή της υπέρτασης. Ακόμη, η αυξημένη συγκέντρωση φυτικών ινών ευνοεί την μείωση της χοληστερόλης, με αποτέλεσμα ο συνδιασμός αυτός να βοηθά στην καλύτερη καρδιαγγειακή λειτουργία.

Οι ευεργετικές επιδράσεις των σύκων είναι γνωστές απο την εποχή του Ιπποκράτη. Αυξάνουν την ενεργητικότητα, έχουν τονωτικές και αφροδισιακές ιδιότητες, προστατεύουν το δέρμα, δρούν χωνευτικά και διουρητικά, ανακουφίζουν από το άσθμα, την βρογχίτιδα και τις διαταραχές της εμμηνόπαυσης.

Χάρη στα σποράκια τους, συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου και βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Η τρυπτοφάνη που περιέχουν μειώνει τα συμπτώματα της αυπνίας ενώ ανακουφίζει από την κούραση και τονώνει την μνήμη.

Προσοχή! Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε σάκχαρα, πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο από υπέρβαρα άτομα, καθώς και από όσους έχουν σακχαρώδη διαβήτη, υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων ή μεταβολικό σύνδρομο. Ακόμη, τα σποράκια τους μπρορεί να επιδεινώσουν το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου ή άλλες γαστρεντερικές παθήσεις.

 

Νικοδήμου Παρασκευή

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

~Υγεία, δεν είναι τα κιλά που χάνεις αλλά η ζωή που κερδίζεις!

 

Πηγή: https://wordpress.com/view/p4nutrition.wordpress.com

 

More from Παρασκευή Νικοδήμου

Το κάπνισμα και το «γρήγορο φαγητό» γερνούν τον εγκέφαλο κατά 6 χρόνια!

Έρευνα δείχνει πως, η νικοτίνη και το "γρήγορο φαγητό" προκαλούν στους εφήβους ανεπανόρθωτες...
Read More