Προλάβετε το κρυολόγημα με φυσικά αντιβιοτικά!!

Ναι είναι η εποχή του κρυολογήματος κι όσο οι θερμοκρασίες ανεβοκατεβαίνουν, τόσο μας ταλαιπωρεί ο βήχας, η βουλωμένη μύτη, ο πονόλαιμος και ο πυρετός. Παρακάτω ακολουθεί μια σειρά από φυσικά αντιβιοτικά που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη, στην θεραπεία των παραπάνω συμπτωμάτων και στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού μας.

 

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, ω-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη Α και ψευδάργυρο. Τα ω-3 λιπαρά οξέα έχουν αντιφλεγμονώδη δράση ενισχύοντας την άμυνα του οργανισμού. Επιπρόσθετα ενισχύουν τη δράση των φαγοκυττάρων και των λευκών αιμοσφαιρίων. Η βιταμίνη Α συμβάλλει στην αμυντική ισχύ των μεμβρανών του αναπνευστικού συστήματος, ενώ ο ψευδάργυρος ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, συμβάλλοντας  στην παραγωγή των λευκών αιμοσφαιρίων. Προτιμήστε σαρδέλα, σολομό ή σκουμπρί.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C

Η βιταμίνη C αυξάνει την παραγωγή αντισωμάτων αλλά και των επιπέδων ιντερφερόνης, ενός αντισώματος που αποτρέπει την προσβολή από ιούς. Επιλέξτε εσπεριδοειδή, ακτινίδια, καρότα, πιπεριές, ραδίκια, σπανάκι, μαϊντανό και ντομάτες. Μην ξεχνάτε να καταναλώνεται τα φρούτα και τα λαχανικά φρέσκα και προτιμήστε εκείνα που έχουν βαθύ κίτρινο ή πορτοκαλί χρώμα.

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που προστατεύει τον οργανισμό μας από την δράση των ελεύθερων ριζών που προσβάλλουν και αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Ε είναι το ελαιόλαδο, ο λιναρόσπορος, τα αμύγδαλα,, τα φουντούκια και τα καρύδια.

Σκόρδο

Το σκόρδο έχει σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση των ιών και των βακτηριδίων. Η αλλισίνη, μια θειούχα χημική ένωση, που σχηματίζεται όταν συνθλίβεται το σκέλος του ωμού σκόρδου φαίνεται να εμποδίζει τους ιούς να εισβάλουν και να βλάψουν τον ανθρώπινο οργανισμό, αυξάνοντας την παραγωγή αντισωμάτων .Το σκόρδο επίσης μπορεί να δράσει και ως αντιοξειδωτικό, καθώς μειώνει τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούν λοιμώξεις στον οργανισμό. Είναι προτιμότερο να καταναλώνεται ωμό στις σαλάτες ή μαγειρεμένο αρκετές φορές την εβδομάδα.

Τζίντζερ 

Το τζίντζερ βοηθά τον οργανισμό στην καταπολέμηση των μολύνσεων. Επίσης είναι πολύ αποτελεσματικό στην αφαίρεση βλέννας από τους πνεύμονες και κατά συνέπεια βελτιώνει την αναπνευστική λειτουργία. Μπορεί να προστεθεί τριμμένο στις σαλάτες ή στο τσάι.

Μέλι

Το μέλι είναι μια ρητίνη με αντιμικροβιακές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες που βοηθά στην καταπολέμηση ασθενειών και τη διατήρηση της καλής υγείας. Λειτουργεί επίσης ως αντιβηχικό. Μπορεί να προστεθεί σε ζεστό νερό μια κουταλιά μέλι για να αντιμετωπιστεί ο πονόλαιμος και το κρυολόγημα.

Προβιοτικά

Τα ζωντανά βακτήρια τα οποία περιέχει το γιαούρτι και άλλα τρόφιμα όπως το κεφίρ και το αριάνι είναι γνωστά ως προβιοτικά. Τα προβιοτικά είναι ικανά να βελτιώσουν τη εντερική μικροβιακή χλωρίδα και να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Και μην ξεχνάτε να πίνετε άφθονα υγρά!! Σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος είναι και η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού. Όλα τα κύτταρα και ζωτικά συστήματα του οργανισμού έχουν ανάγκη από υγρά. Πίνετε αρκετό νερό, φυσικούς χυμούς φρούτων ή λαχανικών ακόμη και αν δεν αισθάνεστε διψασμένοι.

 

Νικοδήμου Παρασκευή

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

~Υγεία, δεν είναι τα κιλά που χάνεις αλλά η ζωή που κερδίζεις!

More from Παρασκευή Νικοδήμου

Καιρός για σταφύλια!

Σεπτέμβριος, ο πρώτος μήνας του φθινοπώρου, ο μήνας του τρύγου και τα...
Read More